Trustpilot

Allmänna villkor

Säker handel

På Bautik vill vi säkerställa nöjda och nöjda kunder. Det är därför vi använder tredjepartssystem som E-märket och Trustpilot.

E-märket

E-märket är det danska certifieringssystemet som arbetar för förtroendefull e-handel mellan kunder och handlare.

Beställning & Betalning

  • Alla priser är inkl. moms och andra avgifter.
  • Priserna är dagspriser.
  • När du handlar med Bautik görs avtal på danska.

 

Alla beställningar till Bautik bekräftas automatiskt pr e-post. Om de beställda varorna mot förmodan är slutsålda eller restbeställda kommer du att bli kontaktad av oss så snart som möjligt och informerad om vad vi kan göra i ärendet. Vid utsålda varor eller restorder kan Bautik ta bort varor från din beställning och samtidigt minska betalningsbeloppet, Å andra sidan kan vi inte lägga till extra varor till en beställning och därmed öka betalningen belopp. Önskas fler artiklar måste du skapa en ny beställning.

Betalning

På www. bautik kan du säkert använda ditt kreditkort.


När du anger din adress och kreditkortsinformation sker det över en anslutning som är säkrad med SSL (Secure Sockets Layer). Det innebär att informationen är krypterad så att ingen obehörig kan läsa den. Beloppet dras först när din beställning skickas. Betalning kan göras med:
• MasterCard
• Visa
• Eurocard/Mastercard
Vi tar inga kortavgifter. Beloppet dras först från ditt kort när varorna skickas från Bautik . Ett större belopp än vad du godkänt vid köptillfället kan aldrig dras av.
 

Reservation av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet direkt. Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:

1) Vi drar av beloppet när vi skickar varan, eller
2) pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.

(Nämn de internationella kortutgivare som kan användas hos dig, tillsammans med utgångstiderna för reservationer för de enskilda kortutfärdarna.)

Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.

Leverans & Frakt

Bautik .dk levererar varor i hela Danmark och Sverige

 

Bautik levererar din beställning så snart som möjligt. Levereras normalt inom 2-8 arbetsdagar.

Fraktpriser

 Fraktpriset gäller per order och inte per enskilt fönster eller dörr. Priset för frakten ändras därför inte om du lägger till fler varor i din varukorg.

Zon Pris
1 835 kr
2 1359 kr
3 1779 kr.

 

 

 

 

 

Zon 1.  

20000-28999 

30000-31999 

40000-44999

50000-51999

29000-29999

33000-34999

45000-47999

52000-56999 

35000-39999

57000-59999

 

Zon 2.

60000-61999

65000-65999

69000-71999 

10000-19999

63000-64999

72000-76999

66000-68999

77000-81999 

82000-82999

85000-88999

 

Zon 3.

83000-84999

89000-92999 

93000-95999

93000-95999 

96000-98999

 

 

Målet är att varan ska levereras på avtalat datum, men Bautik .dk kan inte utesluta att fel kan uppstå, så att varan blir försenad.

Bautik ansvarar enligt dansk lags allmänna regler.

Alla varor levereras som utgångspunkt på gatuplan/kantkant. Därifrån måste du själv ordna transporten till ditt hus

Det ska vara möjligt för en lastbil att köra till leveransadressen.

Mottagande av varor

Dina beställda varor kommer att levereras med lastbil.


På leveransadressen ska det helst finnas någon att ta emot/motta varorna och kolla efter ev fraktskador. Det är mycket viktigt att du kontrollerar varorna noggrant medan transportören är där. Om ingen är närvarande för att kontrollera godset vid mottagandet ska det noteras på fraktsedeln att godset ska placeras. Om varan är beställd sker det på egen risk.

Om ingen är hemma när varan levereras. De placeras sedan på adressen på kundens eget ansvar.

synliga skador

Om det finns synliga skador på varan eller förpackningen, vänligen notera detta på fraktsedeln medan chauffören fortfarande är där, eftersom det underlättar din reklamationsprocess avsevärt, t.ex. fraktskador.

Dold skada

Varan kan mycket väl ha fått skador som inte syns på förpackningen. Packa därför upp dina svar så snart som möjligt och kontrollera dem. Om det finns skador som inte kan ses på förpackningen, vänligen meddela Bautik omedelbart och inom 7 dagar.

Skulle olyckan vara framme och dina varor har skadats går ärendehanteringen mycket snabbare om vi kan få besked om ordernummer, leveransdatum samt några digitala bilder på varorna och skadan.

Ångerrätt & Klagomål

Konsumenter har 14 dagars ångerrätt på varor, räknat från den dag de tas emot. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Kontakta oss därför alltid innan ev retur och gärna med original ordernummer så att vi kan spåra tillbaka till din försändelse. Du kan skicka ett e-postmeddelande till bautik eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Hävning av del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.

Kunden ska betala returfrakt till Bautik.

Lämna tillbaka

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste själv stå för kostnaderna för returen och du är ansvarig om det uppstår någon skada under transporten. Om det är överenskommet att vi tar hand om returen dras returkostnaderna från det återbetalda beloppet.

Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Det gäller dörrar och fönster.

Varans förpackning och skick när du returnerar den:

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Du kan även ångra köpet genom att vägra ta emot varan om du samtidigt meddelar oss.

Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte sägas upp:

Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch. Detta gäller alla specialtillverkade dörrar och fönster.
 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.

 

Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

 

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

 

Varan skickas till:

Bautik  ApS
Stærmosevej 21A
DK5683 Haarby

 

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.
Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller utan distribution.

Ångerrätt vid kommersiella köp

Köparen står själv för alla fraktkostnader, även vid hävning av köp.

Klagomål

Bautik .dk ger konsumenter 2 års reklamationsrätt enligt köplagen för fel och defekter som upptäcks vid normal användning av produkten. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Fel och defekter som uppstår vid normal användning ska anmälas inom skälig tid efter att felet eller defekten upptäckts eller borde ha upptäckts och senast 24 månader efter köpet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.

Det är viktigt att dörrar och fönster kontrolleras noggrant innan de monteras.

Alla fel eller defekter åtgärdas så snart som möjligt, antingen genom att reparera eller byta ut varan, beroende på den specifika situationen.

Reklamationsrätten omfattar inte fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt orsakade av felaktig användning, dåligt underhåll, våld eller obehörigt ingripande.

 

Varan skickas till:

Bautik Stærmosevej 21A, DK5683 Haarby.

Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller utan distribution.

När du returnerar varan, ange så detaljerat som möjligt vad problemet är.

Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i ordentlig förpackning, och få ett kvitto för sändning så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Tillgång till klagomål

Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta Carsten Van Bruun Jespersen Tel +45 60623802 eller E-post info@bautik.dk Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan du framföra klagomål till berörda nämnder inom området, om förutsättningarna för detta är uppfyllda.

 

Du kan klaga till konsumentnämnden:

Namnhuset

Tullbod 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och max DKK 100 000. För klagomål på kläder och skor måste priset dock ha varit minst 720 DKK. är en avgift för att få klagomålet behandlat .
När du handlar på en e-märkes webbshop kan du få ditt ärende behandlat av e-märket gratis – oavsett storleken på beloppet. Läs mer här.

Du kan också använda EU-kommissionens onlineklagomålsportal, som dock främst kommer att vara relevant om du är en konsument bosatt utanför Danmark. Du hittar klagomålsportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Pricerunner köpgaranti

När du handlar hos oss omfattas du av PriceRunners köpgaranti. Det betyder att du är försäkrad för upp till 50 000 DKK om något skulle gå fel i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar ingenting och gäller alla registrerade medlemmar på PriceRunner.

 

För dig som inte är medlem i PriceRunner och har besökt oss via deras tjänst kan du fortfarande få ditt köp säkrat genom Köpgarantin. Allt du behöver göra är att registrera dig på deras hemsida inom 60 minuter. Det är gratis och tar bara ett ögonblick. Få PriceRunners köpgaranti idag .

 

Om du vill att ditt köp ska omfattas av Köpgarantin måste din beställning vara adresserad till dig som konsument. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om varan inte levereras eller om varan är felaktig eller defekt.

 

Om något går fel med ditt köp täcker PriceRunners köpgaranti dig för både anskaffningskostnader och fraktkostnader. Du får även ersättning för den direkta ekonomiska skada du kan ha lidit till följd av felet. PriceRunners köpgaranti inkluderar inte värdeförlust, förlorad inkomst eller andra direkta eller indirekta kostnader.

 

För de slutgiltiga villkoren och listan över kategorier som inte täcks av garantin, besök PriceRunner.

 

Endast en del av butikerna på PriceRunner omfattas av köpgarantin. Vi är en av de butikerna. På deras tjänst är butiker som omfattas av garantin märkta med symbolen Köpgaranti bredvid deras namn. Målet med köpgarantin är att konsumenter som handlar online ska känna sig säkrare.

 

Sedan 2000 har PriceRunner hjälpt miljontals danskar att hitta det bästa priset. Tjänsten har alltid varit både gratis och oberoende och syftar till att göra det lättare för konsumenter att jämföra produkter, priser och butiker.

E-marknadsföring

Inga e-postannonser, nyhetsbrev eller liknande skickas från www. bautik , om inte kunden aktivt har anmält sig till detta.

Ansvar & ansvarsfriskrivning

Alla byggnader är olika och det finns olika förutsättningar och förutsättningar för varje hus. Därför är alla monteringsanvisningar – både skriftliga och muntliga – av vägledande karaktär. Det är ditt eget ansvar att rådgöra med en byggteknisk rådgivare.

 

Kontaktinformation

Bautik ApS

Stærmosevej 21A

DK 5683 Haarby

CVR: 42496219

Telefon +45 60623802

E-post: info@bautik.se

www. Bautik.se

 

Standard avbokningsformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utnyttjas)

Till:

Bautik .dk

Stærmosevej 21A

DK5683 Haarby

E-post: info@bautik.dk

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

Beställde den: _______________________________ Fick den: _______________________________

Konsumentens namn: ________________________________________________________________________________

Konsumentens adress: __________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: ____________________________________ Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)

Kontakt

Skulle du oväntat få problem med varor från oss, vänligen kontakta oss, vi står redo att hjälpa till.

 

www. bautik
telefon +45 60623802
E-post: info@bautik.dk


Handelsvillkoren uppdaterades senast den 27-3-2025